مداخله خودسنجی معیار-محور در توسعه صحت دستوری، منابع واژگانی و انسجام نوشتار زبان آموزان پیشرفته ایرانی: تکلیف‌های مشترک و مستقل

ساناز صابر مقدم رودسری؛ دکتر بهروز عزبدفتری؛ دکتر زهره سیفوری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 فروردین 1403

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28336.1523

چکیده
  یک موضوع بحث برانگیز در آموزش زبان این است که تا چه حد درگیر کردن زبان آموزان در فرآیند یادگیری ممکن است جنبه های مختلف نوشتن زبان آموزان را افزایش دهد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر استفاده از روبریک های ارزشیابی به عنوان ابزارهای خودارزیابی بر ویژگی های نوشتاری زبان آموزان پیشرفته زبان انگلیسی انجام شد. پژوهش حاضر تأثیر تعاملی ...  بیشتر

بررسی تطبیقی تاثیر آموزش صریح، درونداد ارتقا یافته و روش اکتشافی هدایت شده در تولید افعال مجهول بین زبان آموزان ایرانی: رویکرد یادگیری زبان به کمک رایانه

سپیده رفیعی سخایی؛ دکتر بیوک بهنام؛ دکتر زهره سیفوری

دوره 12، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 129-153

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28567.1539

چکیده
  امروزه همگان پذیرفته ­اند که دستور زبان آن­قدر مهم است که  نباید نادیده انگاشته شود. افعال مجهول انگلیسی می­تواند به­ عنوان یک بخش گرامری دشوار برای زبان­آموزان ایرانی به حساب آید. این مطالعه با هدف بررسی تطبیقی ​​و تجربی تاثیر آموزش صریح، تکنیک درونداد ارتقا یافته و رویکرد اکتشفافی هدایت‌ شده بر تولید افعال مجهول بین ...  بیشتر

افزایش به یادسپاری لغات انگلیسی معلمان کارآموز ایرانی با استقاده از فعالیت های تعاملی ادبیات محور مبتنی بر چرخه ورودی-خروجی

سارا صالح پور؛ دکتر بیوک بهنام؛ دکتر زهره سیفوری

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 57-78

https://doi.org/10.22049/jalda.2022.27233.1315

چکیده
  برای غلبه بر موانعی که بازیابی واژه­گان تولیدی بر سر راه معلمان زبان انگلیسی قرار میدهد، مطالعه حاضر به بررسی تاثیر استفاده از فعالیت های تعاملی چرخه ورودی-خروجی بر افزایش توانایی به یادسپاری واژگان انگلیسی میپردازد. برای این منظور، 49 معلم کار آموز ایرانی برای شرکت در یک مطالعه شبه­آزمون پیش آزمون-پس آزمون-پس آزمون تاخیری انتخاب ...  بیشتر

تعلل در فرآیند زبان آموزی: راهکاری سازنده یا فقط زمان سوزی مخرب؟

صابر خوئی اسکوئی؛ دکتر سعیده آهنگری؛ دکتر زهره سیفوری

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 243-259

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.26939.1202

چکیده
  افراد بسیاری قادر نیستند مسئولیتهایی که برعهده آنها گذاشته شده را در موعد مقرر انجام دهند یا حداقل آن را در لحظه‌ی آخر فرجه تعیین شده انجام می دهند. آنچه اصطلاحاً تعلل نامیده می‌شود، در انجام فعالیت‌های آکادمیک معمولا پدیده‌ای ناامید کننده محسوب می‌شود که اکثرا منجر به نتایج ناخوشایندی می‌گردد. با وجود این، برخی از دانشجویان ...  بیشتر